واکنش روسیه به حادثه بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی واکنش سوریه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران وزارت خارجه ونزوئلا: مادورو خبر مربوط به بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند گوترش: امیدوارم رئیس‌جمهور ایران در سلامت کامل باشد واکنش مصر به سقوط بالگرد حامل «رئیسی» اردن: با نگرانی سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم پیام اژه ای در پی وقوع سانحه بالگرد رئیس‌جمهور کویت: در این شرایط دشوار در کنار ایران هستیم ارمنستان: آماده ارائه تمام کمک‌های لازم به ایران هستیم حماس: با نگرانی فراوان اخبار فرود سخت بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم قطر: برای رئیس جمهور ایران و هیات همراه وی آرزوی صحت و سلامتی داریم محل دقیق سانحه بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد یمن: در این شرایط سخت، در کنار ملت و دولت ایران هستیم ابراز نگرانی رئیس جمهور عراق در پی حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور درخواست بالگرد دید در شب ایران از ترکیه آخرین اطلاعیه ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر پیرامون سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش چهره‌های سیاسی ایران به حادثه هلی‌کوپتر رئیس جمهور درس مردم ایران به جریان‌های ایران‌ستیز
سرخط خبرها

هشدار پادشاه اردن برای عواقب کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح

  • کد خبر: ۲۲۶۶۷۱
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
هشدار پادشاه اردن برای عواقب کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح
پادشاه اردن در سخنانی در جریان نشست کنگره آمریکا گفت که حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه فاجعه در این باریکه را تشدید می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، «عبدالله دوم» پادشاه اردن که در سفری به آمریکا در نشست کنگره این کشور حاضر شد و در سخنانی اظهار کرد: تسلط اسرائیل بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح و بسته شدن آن برای ورود کمک‌ها فاجعه انسانی در نوار غزه را تشدید خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، دیوان پادشاهی اردن در بیانیه‌ای در این اعلام کرد که عبدالله دوم در این نشست بر لزوم جلوگیری از حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح تاکید کرد؛ چراکه این منطقه حدود ۱.۵ میلیون نفر از ساکنان غزه را که در نتیجه تجاوزات رژیم اشغالگر آواره شده‌اند، پناه داده است.

پادشاه اردن پیش از این نیز با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره تحولات غزه و حمله رژیم صهیونیستی به رفح دیدار و گفتگو کرده بود.

پادشاه اردن در این دیدار نیز خواستار اتخاذ اقدامی بین‌المللی برای ممانعت از وقوع یک «فاجعه جدید» در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شد.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه ۶ مه، عملیات نظامی خود را در شهر رفح آغاز کرد و روز سه شنبه اعلام کرد که کنترل بخش فلسطینی گذرگاه رفح را به دست گرفته و جاده بین گذرگاه و صلاح الدین را بسته است.

حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در شامگاه دوشنبه درحالی رخ داد که پیش از آن جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش‌بس در غزه خبر داد.

طبق سندی که توسط خبرگزاری اسپوتنیک مشاهده شده است، توافقنامه آتش‌بس غزه که توسط جنبش فلسطینی حماس تایید شده است، توقف کامل جنگ را در دومین ماه از لحظه اجرایی شدن آن فراهم می‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->